Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący i na wniosek dyrektora placówki;
W okresach obniżonej frekwencji (ferie zimowe, wiosenne, epidemia grypy inne) przedszkole może prowadzić zajęcia w grupach łączonych. Grupy mogą być łączone przy liczbie wychowanków poniżej dwunastu w każdej z nich z zachowaniem zasady wiekowej.
a) Dzienny czas pracy przedszkola ustala się na 10 godzin dziennie od 7.00-17.00;
b) Podstawa programowa jest realizowana w ciągu całego dnia;
c) Odbieranie dzieci z przedszkola trwa do godziny 17.00;
d) Ze względów organizacyjnych oraz konieczności przygotowania odpowiedniej liczby posiłków, wskazane jest, aby późniejsze przyprowadzenie dziecka do przedszkola było zgłoszone wcześniej osobiście lub telefonicznie do godziny 9.00
1) Liczba miejsc organizacyjnych w Przedszkolu Nr 139 wynosi 100.
2) Przedszkole Nr 139 jest placówką złożoną z czterech oddziałów.
3) Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.
4) W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego przedszkole liczba dzieci w oddziale może być inna.
5) Przedszkole nie posiada oddziałów integracyjnych.
6) Przedszkole nie jest przedszkolem specjalnym.
7) Przedszkole jest placówką publiczną nieferyjną.
I. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola. Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący.
W arkuszu organizacji przedszkola określa się w szczególności:
a) czas pracy poszczególnych oddziałów;
b) liczbę pracowników przedszkola, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze;
c) ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole;
d) czas realizacji podstawy programowej w danym roku.
II. Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek Rady Pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców (prawnych opiekunów).
III. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla danego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb, zainteresowań i propozycji dzieci.
Ramowy rozkład dnia:
7.00 - 8.00 |
czynności organizacyjne, zabawy dowolne w kącikach tematycznych według zainteresowań dzieci, prace porządkowo – gospodarcze; ćwiczenia poranne; zabawy ruchowe; |
8.00 - 8.20 |
zajęcia organizowane przez nauczyciela /zajęcia zindywidualizowane, zespołowe lub z całą grupą/, |
8.20 - 8.30 |
przygotowanie do śniadania zabiegi higieniczne, |
8.30 - 9.00 |
śniadanie, utrwalenie nawyków kulturalnych i higienicznych |
9.00 - 10.00 |
zajęcia dydaktyczne i zabawy kierowane przez nauczyciela z wykorzystaniem różnych form aktywności dziecka. |
10.00 - 11.30 |
pobyt na powietrzu, zabawy ruchowe, badawcze w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje, prace użytkowe, |
11.30 - 12.00 |
powrót z ogrodu, przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, |
12.00 - 12.30 |
obiad |
12.30 - 13.00 |
odpoczynek w grupach starszych, |
12.30 - 14.00 |
odpoczynek w grupach młodszych, /terapia bajką, czytanie opowiadań, baśni z morałami, słuchanie utworów muzycznych/ |
13.00 - 15.30 |
zajęcia dodatkowe /w różnych grupach wiekowych/, wg wyboru rodziców zgodnie z zainteresowaniami dzieci |
13.00 - 13.30 |
zajęcia organizowane przez nauczyciela w grupach starszych /indywidualne, zespołowe grupowe/, |
14.00 - 14.30 |
zajęcia organizowane przez nauczyciela w grupach młodszych /indywidualne, zespołowe z całą grupą/, |
14.30 - 14.40 |
przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne, |
14.40 - 15.00 |
podwieczorek, |
15.00 - 16.00 |
zabawy dowolne w kącikach tematycznych, zajęcia wychowawcze prowadzone indywidualnie z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych; kształtowanie gotowości do nauki pisania i czytania; wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci; wychowanie przez sztukę: muzyka, śpiew, pląsy i taniec
|
16.00 - 17.00 |
pobyt na terenie ogrodu przedszkolnego, zabawy ruchowe, gry, prace użytkowe, rozchodzenie się dzieci. |